diumenge, 20 de desembre del 2009

5. Tancament de l’assignatura i avaluació

Personalment el treball amb el bloc m’ha servit per anar reflexionant del meu propi procés i/o d’aprenentatge al llarg de les diferents Pacs proposades. Havent d’anar fent parades al transcurs del semestre, per anar-me autoavaluant el treball i aprenentatge, ajudant-me a veure dels moments en que no he pogut dedicar-hi tot el temps que calia o els moments que m’ha ajudat acabar d’aclarir les idees, perquè quan has d’explicar el que estàs duent a terme això t’ajuda a clarificar i polir el que no queda clar.
L’activitat que més m’ha agradat ha estat l’elaboració de la webquest, ja que no en sabia res d’aquest recurs, i ara ja ser com funciona, les parts que ha de tenir, la seva importància, com s’han de plantejar i etc.. Per altra banda la pac en la que hem tingut que avaluar el material multimèdia, m’ha servit per acabar de donar-me conte de l’importància de cada part de la webquest i també, per ajudar-me a veure el veritable valor que té fer una avaluació dels recursos abans d’utilitzar-los. Perquè a simple vista un material pot semblar una cosa i que en realitat no serveixi per el que tu vols, tot i que els objectius ho diguin.
El futur d’aquest blog és una mica incert, de moment fins que no acabi d’estudiar a la UOC i els meus fills no siguin més grans, segurament quedarà una mica aparcat. I com dius em servirà de portafolis, però també tinc clar que quan tingui més temps el rescataré, l’actualitzaré i la faré servir com una eina personal per enriquir-me a nivell professional i personal.
Quan he acabat de fer la lectura de totes les entrades que he fet al llarg d’aquest semestre des de la primera a la última he vist que ens heu fet reflexiona sobre les diferents activitats i moments d’aprenentatge que hem anat fent, ajudant-nos a fer-nos veure que és molt important anar fent aquests passos al llarg de l’assignatura, també m’ha ajudat a valorar totes les valoracions, aportacions i idees d’altres companys/es no quedant-me només amb el meu punt de vista. La meva actitud s’ha tornat més crítica cap a mi i cap els materials que ens envolten. Però no n’he tret el màxim profit, perquè en el debat no hi vaig poder dedicar-hi el temps que necessitava i per tant, no ens vaig treure el profit adient.
Com a futura psicopedagogues aquesta assignatura m’ha ajudat a ser més crítica ha no quedar-me amb la part superficial, mira més enllà buscant els punts forts i febles, fent-me adonar que no només a través de l’explicació o la part més instructiva de l’educació els alumnes aprenen, sinó que ha vegades a través d’un bon recurs multimèdia ens pot ajudar molt més i podem aconseguir que els alumnes siguin més autònoms i es facin més responsables del seu aprenentatge i creixement personal. Al llarg dels meus semestres a la UOC m’adono que mica en mica he anat creixent personalment i que cada una de les diferents assignatures m’ha ajudat força.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada