diumenge, 13 de desembre del 2009

Avaluació de recursos

Després de poder haver tingut l'oportunitat de treballa i analitzar aquest material, les webquest, m'he adonat de com ens poden ajudar a treballa ja no només les àrees més instrumentals, sinó aquelles que són molt més estàtiques, com per exemple la interculturalitat. Perquè és molt important per treballar aquest aspecte, que no siguem els adults que els diguem com han d'actuar o que han de creure, sinó que han de ser ells mateixos que s'adonin dels valors que realment ens fan créixer com a persones, que ens fan ser millors persones.
A través de les webquest, crec que aquest objectiu es compleix. Els mestres o educadors els hi donem quatre pautes per poder-los ajudar, orientar i guiar. Però al que realment treballa per complir i arribar al resultat desitjat és l'alumne, a partir del treball cooperatiu, entre els iguals, persones tant importants en aquesta etapa de la vida (adolescència) i també entre alumnes més petits.

En la Pac3 he analitzat una webquest, ja que com va dir la consultora, ara per ara és un material web que tinc molt clar com ha d'estar organitzat i la importància que té cada una de les seves parts. Després de buscar-ne i observar-ne algunes em vaig decantar per una feta per una alumne de magisteri, en la que proposava conèixer més bé la comunitat gitana. A primer cop d'ull em va sembla que podia ser molt interessant, tot i que, em va sembla que tenia algunes mancances. Després d'anar-la treballant, m'he adonat que seria molt interessant per poder començar un treball més profund.
Per altra banda, el que m'ha ajudat més aquesta PAC ha estat comprovar que és important analitzar de manera detinguda els materials que ens agradaria utilitza, per no en portar-nos cap sorpresa a mig utilitzar-lo, per saber realment que és el que podrem aconseguir a través d'ell i s'hi s'ajusta a les nostres necessitats. O si com a mínim ens pot ajudar a introduir el tema que nosaltres volem.

Enfronatr-nos al repte de realitza una webquest, primer se'm va fer molt gros, però gràcies a l'equip que ens vam ajuntar la feina la varem anar fent mica en mica, i al final vam quedar molt contents del resultat que havíem aconseguit. Només falta que algú amb moltes ganes la dugui a terme. Per poder-ne millora tots aquells aspectes que a la pràctica ens demostra que no van bé. Però aquesta PAC2, el que em va servir de manera personal és comprovar que hi ha recursos web que ens poden ajudar en la nostra vida quotidiana, com a docent o com a psicopedagogs. I que val la pena estar-hi al dia per poder-nos aprofitar al màxim. Però després de realitza aquesta última PAC3, també m'he adonat de la importància de saber valorar un material, per poder-ne treure el màxim de profit, per saber si ens pot ajudar de veritat en allò que nosaltres volem aconseguir o arribar. Crec que per la meva vida professional, seran eines que utilitzaré i ho podré recomanar a d'altres persones per que les puguin utilitzar.
El seu interès no només és per treballar allò que té com a títol la webquest sinó que ens podem treure molt més que es troba entre línies, aquells objectius i conceptes que poden passar desapercebudes per els alumnes:
- treball cooperatiu.
- adquirir competències lingüístiques de molts tipus, sintetitzar, resumi, expressar idees o pensaments.
- adquirir competències amb les TIC.
- adquirir autonomia.
Entre moltes d'altres que varien segons el plantejament de cada material. Per tant, té molts més avantatges que inconveniències per dur-los a terme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada